Biedronki

        • Zamierzenia

        •  

      •  

         

         

        ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C czerwiec

        W GRUPIE BIEDRONKI

         

        Czerwiec / Tydzień  1

        02.06- 06.06.2025r.

        Krąg tematyczny: Prawa wszystkich dzieci

        Cele ogólne

        OBSZAR FIZYCZNY

        • wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną

        • wdrażanie do samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem

        • wdrażanie do przestrzegania zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo oraz zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych

        • doskonalenie prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się narzędziami i przyborami plastycznymi, regulowania siły nacisku dłoni

        OBSZAR EMOCJONALNY

        • doskonalenie samopoznania, dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby

        • doskonalenie umiejętności werbalizowania myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych

        • kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowania pozytywnych wzorców zachowań, nieulegania naciskom oraz negatywnym wzorcom

        • doskonalenie umiejętności odróżniania emocji, nazywania ich i rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania

        OBSZAR SPOŁECZNY

        • kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielenia wsparcia osobom tego potrzebującym

        • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi

        • wdrażanie do okazywania szacunku i życzliwości wobec osób w najbliższym otoczeniu

        • kształtowanie postawy akceptacji i tolerancji wobec różnorodności kultury i języka w obrębie społeczności, w której dziecko funkcjonuje

        OBSZAR POZNAWCZY

        • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji

        • doskonalenie umiejętności układania zdań poprawnych logicznie i gramatycznie

        • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach utrwalających znajomość liter

        • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami – litera „h”, „H”

        • doskonalenie umiejętności czytania (proste wyrazy z poznanych liter)

        • doskonalenie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji

        • doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu

        • kształtowanie umiejętności tworzenia wyrazów z rozsypanek wyrazowych i wykorzystywania podpisów do wykonywania plakatów, opisywania kolekcji itp.

        • doskonalenie orientacji w schemacie ciała i umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby

        • doskonalenie umiejętności orientacji na kartce lub innej płaszczyźnie

        • wdrażanie do poszukiwania informacji na dany temat w dostępnych źródłach wiedzy: albumach, atlasach, książkach, internecie

         

         

        Czerwie/Tydzień2                                                                                                                                            09.06.2025r. - 13.06.2025r.

        Krąg tematyczny:  Egzotyczne podróże

        Cele ogólne

        OBSZAR FIZYCZNY

        • kształtowanie samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem

        • wdrażanie do wykorzystywania zgromadzonego w sali różnorodnego materiału do samodzielnego działania, tworzenia według swoich pomysłów, z własnej inicjatywy

        • zwiększanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zróżnicowane aktywności: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne

        OBSZAR EMOCJONALNY

        • kształtowanie umiejętności zachowania się adekwatnego do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, rozumienia, że należy liczyć się z ich uczuciami i potrzebami

        • kształtowanie umiejętności wyrażania współczucia i zrozumienia dla problemów innych osób poprzez okazywanie zainteresowania, podjęcie rozmowy czy pomocy

        • kształtowanie świadomości, że wszyscy ludzie odczuwają podobne emocje

        OBSZAR SPOŁECZNY

        • wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej

        • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi

        • kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

        • wdrażanie do pracy zespołowej

        OBSZAR POZNAWCZY

        • poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi

        • poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu

        • rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem

        • rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej

        • doskonalenie umiejętności planowania pracy

        • doskonalenie umiejętności dostrzegania i odtwarzania regularności rytmicznych

        • kształtowanie umiejętności dostrzegania znaczenia miar w życiu człowieka

        • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym

        • kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi

         

        Czerwiec/ Tydzień 3                                                                                                                                           16.06- 20.06.2025r.

        Krąg tematyczny:  Letni obserwator przyrody

        Cele ogólne

        OBSZAR FIZYCZNY

        • doskonalenie sprawności ciała i koordynacji

        • wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach i zabawach ruchowych, w tym w zabawach z przyborami, z muzyką, naśladowczych

        • doskonalenie umiejętności konstruowania, majsterkowania, budowania

        OBSZAR EMOCJONALNY

        • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami

        • doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i stanów emocjonalnych własnych oraz osób z otoczenia

        • kształtowanie postawy szacunku i troski wobec środowiska przyrodniczego

        OBSZAR SPOŁECZNY

        • kształtowanie umiejętności obdarzania uwagą osoby dorosłej, wykonywania poleceń, współpracy z dziećmi w czasie zajęć grupowych

        • kształtowanie potrzeby zachowań proekologicznych podczas pobytu w lesie, na wycieczce górskiej, na łące

        OBSZAR POZNAWCZY

        • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie

        • kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczeń

        • doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej

        • zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo-wzrokowych

        • wykorzystywanie umiejętności matematycznych w czasie zabaw i w życiu codziennym

        • kształtowanie umiejętności wypowiadania się swobodnego oraz na ściśle określony temat

         

        Czerwiec / Tydzień 4                                                                                                                                    23.06- 27.06.2025r.

        Krąg tematyczny: Radosne wakacje

        Cele ogólne

        OBSZAR FIZYCZNY

        • wdrażanie do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej

        • doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim z użyciem prawidłowego chwytu

        • wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych

        OBSZAR EMOCJONALNY

        • wdrażanie do podejmowania działań na rzecz budowania pozytywnej atmosfery w grupie

        • doskonalenie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć

        • kształtowanie umiejętności poszukiwania pomocy w sytuacji trudnej, w tym w sytuacji trudnej emocjonalnie

        OBSZAR SPOŁECZNY

        • kształtowanie poczucia przynależności do określonej grupy społecznej, w  tym do grupy przedszkolnej

        • zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku

        • doskonalenie umiejętności współpracy

        OBSZAR POZNAWCZY

        • doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów, zdań zbudowanych z poznanych liter

        • doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami

        • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych

        • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego

        • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych

        • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

         

        KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5.