Pszczółki
Zamierzenia programowe
Czego uczymy się w grudniu w grupie sześciolatków?
Tydzień 13: Wszyscy jesteśmy mikołajami
Tydzień 14: Dawno, dawno temu
Tydzień 15: Idzie zima
Tydzień 16: Zapach choinki
Umiejętności dziecka:
- potrafi się dzielić z innymi, wie, że może to sprawiać radość osobom obdarowywanym i tym, którzy dzielą się
- wyraża emocje, wie, co sprawia mu radość, smutek, co wzbudza złość i strach
- wyrażą siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)
- wykazuje się empatią
- zna postać św. Mikołaja biskupa i Mikołaja z Laponii
- pisze list do Mikołaja
- zna zwyczaje bożonarodzeniowe
- uczestniczy w przygotowaniach świątecznych, potrafi nakryć do stołu
- zna kolędy, niektóre potrafi śpiewać
- uczestniczy w zajęciach zespołowych i przestrzega ustalonych zasad
- doskonali pamięć muzyczną, śpiewając piosenki i kolędy, tańczy przy muzyce
- buduje zdania w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym
- rozpoznaje litery o, O, a, A, m, M, t, T, u, U, l, L, i, I, d, D, e, E, b, B, y, Y, p, P
- odwzorowuje kształty liter, próbuje je pisać samodzielnie, pisze krótkie wyrazy po śladzie
- czyta wyrazy i teksty wyrazowo-obrazkowe z poznanych liter
- doskonali sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami, prawidłowo trzyma przybory do pisania, maluje farbami, rysuje pastelami, flamastrami, używa prawidłowego chwytu pisarskiego)
- rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, pisze te cyfry po śladzie i samodzielnie
- przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- wykonuje zadania matematyczne na konkretach, podaje rozwiązania w formie rysunków
- rysuje figury geometryczne, konstruuje z figur geometrycznych
- układa przedmioty w zbiory (klasyfikuje, segreguje, szacuje)
- rozwija umiejętność logicznego myślenia, odczytuje zakodowane informacje
- uczy się wyciągać wnioski, wykonuje zadania wg. instrukcji
- kontynuuje i układa coraz bardziej skomplikowane rytmy
- ćwiczy spostrzegawczość i rozwija koncentrację uwagi
- interesuje się dinozaurami i tym, co wydarzyło się w przeszłości
- poznaje przedmioty, których używało się w przeszłości
- potrafi określić, które przedmioty nie były dawniej znane
- rozpoznaje zjawiska przyrodnicze związane z zimą, poznaje zwierzęta polarne
- poznaje zjawisko krążenia wody w przyrodzie
- stara się przyjmować prawidłową postawę i wykonywać ćwiczenia fizyczne.
.jpg)