Pszczółki

        • Zamierzenia programowe

        • Czego uczymy się w grudniu w grupie sześciolatków?

           

          Tydzień 13: Wszyscy jesteśmy mikołajami

          Tydzień 14: Dawno, dawno temu

          Tydzień 15: Idzie zima

          Tydzień 16: Zapach choinki

          Umiejętności dziecka:

          • potrafi się dzielić z innymi, wie, że może to sprawiać radość osobom obdarowywanym i tym, którzy dzielą się
          • wyraża emocje, wie, co sprawia mu radość, smutek, co wzbudza złość i strach
          • wyrażą siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)
          • wykazuje się empatią
          • zna postać św. Mikołaja biskupa i Mikołaja z Laponii
          • pisze list do Mikołaja
          • zna zwyczaje bożonarodzeniowe
          • uczestniczy w przygotowaniach świątecznych, potrafi nakryć do stołu
          • zna kolędy, niektóre potrafi śpiewać
          • uczestniczy w zajęciach zespołowych i przestrzega ustalonych zasad
          • doskonali pamięć muzyczną, śpiewając piosenki i kolędy, tańczy przy muzyce
          • buduje zdania w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym
          • rozpoznaje litery o, O, a, A, m, M, t, T, u, U, l, L, i, I, d, D, e, E, b, B, y, Y, p, P
          • odwzorowuje kształty liter, próbuje je pisać samodzielnie, pisze krótkie wyrazy po śladzie
          • czyta wyrazy i teksty wyrazowo-obrazkowe z poznanych liter
          • doskonali sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami, prawidłowo trzyma przybory do pisania, maluje farbami, rysuje pastelami, flamastrami, używa prawidłowego chwytu pisarskiego)
          • rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, pisze te cyfry po śladzie i samodzielnie
          • przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
          • wykonuje zadania matematyczne na konkretach, podaje rozwiązania w formie rysunków
          • rysuje figury geometryczne, konstruuje z figur geometrycznych
          • układa przedmioty w zbiory (klasyfikuje, segreguje, szacuje)
          • rozwija umiejętność logicznego myślenia, odczytuje zakodowane informacje
          • uczy się wyciągać wnioski, wykonuje zadania wg. instrukcji
          • kontynuuje i układa coraz bardziej skomplikowane rytmy
          • ćwiczy spostrzegawczość i rozwija koncentrację uwagi
          • interesuje się dinozaurami i tym, co wydarzyło się w przeszłości
          • poznaje przedmioty, których używało się w przeszłości
          • potrafi określić, które przedmioty nie były dawniej znane
          • rozpoznaje zjawiska przyrodnicze związane z zimą, poznaje zwierzęta polarne
          • poznaje zjawisko krążenia wody w przyrodzie
          • stara się przyjmować prawidłową postawę i wykonywać ćwiczenia fizyczne.