Pszczółki

        • Zamierzenia programowe

        • Czego uczymy się we wrześniu w grupie sześciolatków?

           

          Tydzień 1:Dzień dobry!

          Tydzień 2:W przedszkolnej sali

          Tydzień 3:Wspomnienie lata

          Tydzień 4:Jesień dary niesie

           

          Umiejętności dziecka:

          • słucha z uwagą czytanych tekstów, wypowiada sięna ich temat, opowiada o swoich odczuciach i nastrojach, nazywa emocje bohaterów
          • nawiązuje prawidłowe relacje, współpracuje w grupie, inicjuje zabawy
          • wyraża siebie w różnych środkach wyrazu (werbalnych i niewerbalnych)
          • używa zwrotów grzecznościowych, okazuje szacunek do osób w przedszkolu
          • uczestniczy w zajęciach muzycznych, śpiewa i tańczy przy muzyce, gra na instrumentach
          • rozróżnia nastrój w muzyce
          • liczy sylaby w słowach i określa położeniegłosek, wskazuje miejsce sylaby w słowach
          • wyraźnie artykułuje głoski
          • rozpoznaje literę o, O
          • kreśli literę po śladzie i samodzielnie
          • rozwija sprawność manualną (rysuje po śladzie, odtwarza wzory, koloruje obrazki, posługuje się nożyczkami przy cięciu papieru, prawidłowo trzyma przybory do pisania, lepi z plasteliny i masy solnej, wykonuje własne eksperymenty graficzne)
          • szacuje i przelicza elementy, określa, gdzie jest:mało/mniej, dużo/więcej, po równo/tyle samo, dobiera w pary
          • rozróżnia figury geometryczne i potrafi je klasyfikować
          • określa położenie przedmiotów, wskazuje stronę prawą i lewą
          • porównuje wysokość/długość i pojemność
          • rozwija umiejętności związane z logicznym myśleniem
          • koduje i dekoduje informacje, kontynuuje rytmy i je samodzielnie układa
          • ćwiczy spostrzegawczośći rozwija koncentrację uwagi
          • rozwiązuje i układa zagadki
          • odczytuje informacje z planu i mapy
          • jest zainteresowane poszerzaniem wiedzy i samodzielnym dążeniem do uzyskania informacji na interesujący go temat
          • czynnie uczestniczy w eksperymentach przyrodniczych
          • rozpoznaje owoce i wie, z których drzew pochodzą, zna budowę owoców.
          • poszerza wiedzę na temat ptaków
          • działa zgodnie z instrukcją
          • konstruuje z różnych materiałów, rozwijając wyobraźnię przestrzenną
          • przestrzega zasad higieny, potrafi zachować się przy stole, sprząta po sobie
          • uczestniczy w ćwiczeniach fizycznych, wykazuje się prawidłową postawą ciała.