Misie

      •    Założenia programowe na miesiąc wrzesień


         
        Temat tygodnia: "Rok przedszkolny się zaczyna"

        • wzbogacanie słownictwa dziecka,
        • wdrażanie do uważnego słuchania,
        • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
        • doskonalenie percepcji słuchowej,
        • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
        • doskonalenie sprawności manualnej,
        • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
        • rozwijanie poczucia rytmu,
        • wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki,
        • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
        • utrwalenie nazw części ciała,
        • kształtowanie świadomości schematu własnego ciała,
        • doskonalenie sprawności manualnej,
        • utrwalenie nazw części ciała,
        • rozwijanie inwencji twórczej,
        • integracja grupyintegracja grupy,
        • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zachowania w grupie,
        • zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,
        • doskonalenie poczucia rytmu,
        • ćwiczenie pamięci,
        • rozwijanie umiejętności matematycznych,
        • doskonalenie umiejętności ustalania liczebności zbiorów,
        • poznanie kącików znajdujących się w sali.

         

         

        Temat tygodnia: "Umiem dbać o nswoje bezpieczeństwo"

        • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach,
        • poznanie różnych sposobów oznakowania przejścia dla pieszych,
        •  doskonalenie umiejętności przechodzenia na drugą stronę jezdni,
        • rozwijanie inwencji twórczej,
        • doskonalenie sprawności manualnej,
        • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • nauka przeskoku obunóż przez leżącą przeszkodę,
        • doskonalenie stania jednonóż,
        • ćwiczenie pamięci,
        • doskonalenie poczucia rytmu i słuchu muzycznego,
        • czerpanie radości ze wspólnej zabawyćwiczenie pamięci,
        • zwiększenie świadomości wpływu jaki dzieci maja na swoje bezpieczeństwo w domu

        i w przedszkolu,

        • psychoedukacja w zakresie zachowań bezpiecznych i niebezpiecznych,
        • rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
        • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy,
        • uwrażliwianie dzieci na kontakty z nieznajomymi,
        • zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,
        • wdrażanie do uważnego słuchania,
        • rozwijanie poczucia rytmu,
        • umuzykalnianie dzieci,
        • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
        • doskonalenie umiejętności segregowania według kolorów
        • doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie,
        • rozwijanie umiejętności liczenia,

         

         

        Temat tygodnia: "Nasze emocje"

        • doskonalenie umiejętności nazywania różnych stanów emocjonalnych,
        • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie,
        • rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,
        • rozwijanie inwencji twórczej,
        • doskonalenie sprawności manualnej,
        • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • doskonalenie rzutu do celu,
        • ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp.
        • zapoznanie z nazwami poszczególnych palców,
        • usprawnianie dłoni,
        • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • doskonalenie sprawności manualnej,
        • wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy,
        • zwiększenie świadomości doświadczanych przez dzieci emocji,
        • uczenie radzenia sobie z emocjami,
        • wdrażanie do uważnego słuchania,
        • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
        • wyrabianie szybkiej reakcji ruchowej,
        • kształcenie poczucia rytmu

         

        Temat tygodnia: "Jesień w ogrodzie"

        • utrwalenie nazw warzyw,
        • rozwijanie słuchu fonematycznego,
        • wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach,
        • doskonalenie rzutu do celu,
        • ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp,
        • ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał,
        • rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich,
        • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
        • utrwalenie pojęć związanych z wielkością,
        • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach,
        • rozwijanie sprawności manualnej,
        • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
        • zachęcanie do wypowiadania się na określony temat,
        • utrwalenie nazw warzyw,
        • zwrócenie uwagi na wartości odżywcze warzyw,
        • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat,
        • umuzykalnianie dzieci,
        • rozwijanie percepcji słuchowej,
        • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
        • doskonalenie umiejętności liczenia,
        • doskonalenie percepcji słuchowej,
        • wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach.
           

         

         

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------

           Założenia programowe na miesiąc wrzesień

         

        Temat tygodnia: „WITAJ PRZEDSZKOLE”

         

        - odczuwanie atmosfery bezpieczeństwa i wsparcia

        - przyswojenie zasady odnoszenia zabawek na wyznaczone miejsce po skończonej  zabawie

        - szybka reakcja na sygnał słowny

        - uważne słuchanie utworu literackiego

        - zwrócenie uwagi na piękno natury

        - wyrażanie radości podczas spontanicznych działań

        - rozwijanie uważności

        - rozwój wrażliwości emocjonalnej

        - rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej

        - zauważanie zmian w charakterze melodii

        - zacieśnianie więzi koleżeńskich

        - wzbogacenie słownika czynnego

        - docenianie wartości przyjaźni

        - spostrzeganie cech przedmiotów wykazujących małe różnice

        - sprawne przeliczanie elementów zbioru

        - rozwój orientacji przestrzennej

         

        Temat tygodnia: „RAZEM JEST WESELEJ”

         

        - nabywanie umiejętności organizowania sobie miejsca zabawy

        - rozwijanie spostrzegawczości słuchowej

        - doskonalenie reakcji na sygnał słowny i dźwiękowy

        - prawidłowe nazywanie przedmiotów oraz czynności

        - dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych

        - poznawanie swoich możliwości ruchowych

        - poznawanie właściwości przyboru – gazety

        - wzbogacanie słownika przez kontakt z literaturą

        - próby wyrażania swoich emocji

        - uświadomienie sobie swoich mocnych stron

        - rozwijanie umiejętności gry na instrumentach

        - koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu

        - rozwój umiejętności udzielania odpowiedzi na zadane pytanie, argumentowania

        - doskonalenie techniki rysunkowej

         

        Temat tygodnia: „NASZE EMOCJE I UCZUCIA”

         

        - rozróżnianie podstawowych emocji

        - uświadomienie sobie zmienności emocji

        - pobudzanie układu mięśniowego

        - rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć

        - niwelowanie myślenia szablonowego

        - nabywania świadomości dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi

        - wyzwalanie swobody zachowań i naturalności

        - rozwijanie sprawności grafomotorycznej

        - rozbudzanie wyobraźni muzycznej

        - przyjmowanie aktywnej postawy podczas zajęć

        - rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody

        - rozwój świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu i kontaktu fizycznego -dotyku

         

        Temat tygodnia: „W SADZIE I OGRODZIE”

         

        - rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw

        - rozwijanie narządów zmysłów

        - samodzielne wyciąganie wniosków

        - wyrabianie dokładności i precyzji ruchów

        - posługiwanie się szarfą zgodnie z jej przeznaczeniem

        - rozwijanie inwencji twórczej

        - nabywanie kompetencji społecznych

        - doskonalenie uwagi i koncentracji

        - rozwijanie umiejętności tworzenia zdrobnień.

        - wyrabianie odporności emocjonalnej i uczciwości

        - rozumienie istoty zmian odwracalnych, częściowo odwracalnych i nieodwracalnych

        - rozumie znaczenie powiedzenia „najpierw pomyśl, potem zrób”

        - dbałość o poprawną dykcją, czystą intonację i prawidłową artykulację

        - rozwijanie inwencji twórczej