Misie
Założenia programowe na miesiąc wrzesień
Temat tygodnia: "Rok przedszkolny się zaczyna"- wzbogacanie słownictwa dziecka,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie percepcji słuchowej,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- rozwijanie zainteresowań muzycznych,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki,
- rozwijanie zainteresowań muzycznych,
- utrwalenie nazw części ciała,
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- utrwalenie nazw części ciała,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- integracja grupyintegracja grupy,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zachowania w grupie,
- zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- ćwiczenie pamięci,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- doskonalenie umiejętności ustalania liczebności zbiorów,
- poznanie kącików znajdujących się w sali.
Temat tygodnia: "Umiem dbać o nswoje bezpieczeństwo"
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach,
- poznanie różnych sposobów oznakowania przejścia dla pieszych,
- doskonalenie umiejętności przechodzenia na drugą stronę jezdni,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- nauka przeskoku obunóż przez leżącą przeszkodę,
- doskonalenie stania jednonóż,
- ćwiczenie pamięci,
- doskonalenie poczucia rytmu i słuchu muzycznego,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawyćwiczenie pamięci,
- zwiększenie świadomości wpływu jaki dzieci maja na swoje bezpieczeństwo w domu
i w przedszkolu,
- psychoedukacja w zakresie zachowań bezpiecznych i niebezpiecznych,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy,
- uwrażliwianie dzieci na kontakty z nieznajomymi,
- zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- umuzykalnianie dzieci,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
- doskonalenie umiejętności segregowania według kolorów
- doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
Temat tygodnia: "Nasze emocje"
- doskonalenie umiejętności nazywania różnych stanów emocjonalnych,
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie,
- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie rzutu do celu,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp.
- zapoznanie z nazwami poszczególnych palców,
- usprawnianie dłoni,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy,
- zwiększenie świadomości doświadczanych przez dzieci emocji,
- uczenie radzenia sobie z emocjami,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej,
- wyrabianie szybkiej reakcji ruchowej,
- kształcenie poczucia rytmu
Temat tygodnia: "Jesień w ogrodzie"
- utrwalenie nazw warzyw,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach,
- doskonalenie rzutu do celu,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp,
- ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał,
- rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
- utrwalenie pojęć związanych z wielkością,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zachęcanie do wypowiadania się na określony temat,
- utrwalenie nazw warzyw,
- zwrócenie uwagi na wartości odżywcze warzyw,
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- doskonalenie percepcji słuchowej,
- wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Założenia programowe na miesiąc wrzesień
Temat tygodnia: „WITAJ PRZEDSZKOLE”
- odczuwanie atmosfery bezpieczeństwa i wsparcia
- przyswojenie zasady odnoszenia zabawek na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
- szybka reakcja na sygnał słowny
- uważne słuchanie utworu literackiego
- zwrócenie uwagi na piękno natury
- wyrażanie radości podczas spontanicznych działań
- rozwijanie uważności
- rozwój wrażliwości emocjonalnej
- rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej
- zauważanie zmian w charakterze melodii
- zacieśnianie więzi koleżeńskich
- wzbogacenie słownika czynnego
- docenianie wartości przyjaźni
- spostrzeganie cech przedmiotów wykazujących małe różnice
- sprawne przeliczanie elementów zbioru
- rozwój orientacji przestrzennej
Temat tygodnia: „RAZEM JEST WESELEJ”
- nabywanie umiejętności organizowania sobie miejsca zabawy
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
- doskonalenie reakcji na sygnał słowny i dźwiękowy
- prawidłowe nazywanie przedmiotów oraz czynności
- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych
- poznawanie swoich możliwości ruchowych
- poznawanie właściwości przyboru – gazety
- wzbogacanie słownika przez kontakt z literaturą
- próby wyrażania swoich emocji
- uświadomienie sobie swoich mocnych stron
- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach
- koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu
- rozwój umiejętności udzielania odpowiedzi na zadane pytanie, argumentowania
- doskonalenie techniki rysunkowej
Temat tygodnia: „NASZE EMOCJE I UCZUCIA”
- rozróżnianie podstawowych emocji
- uświadomienie sobie zmienności emocji
- pobudzanie układu mięśniowego
- rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć
- niwelowanie myślenia szablonowego
- nabywania świadomości dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi
- wyzwalanie swobody zachowań i naturalności
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- rozbudzanie wyobraźni muzycznej
- przyjmowanie aktywnej postawy podczas zajęć
- rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
- rozwój świadomości samego siebie i innych osób za pomocą ruchu i kontaktu fizycznego -dotyku
Temat tygodnia: „W SADZIE I OGRODZIE”
- rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw
- rozwijanie narządów zmysłów
- samodzielne wyciąganie wniosków
- wyrabianie dokładności i precyzji ruchów
- posługiwanie się szarfą zgodnie z jej przeznaczeniem
- rozwijanie inwencji twórczej
- nabywanie kompetencji społecznych
- doskonalenie uwagi i koncentracji
- rozwijanie umiejętności tworzenia zdrobnień.
- wyrabianie odporności emocjonalnej i uczciwości
- rozumienie istoty zmian odwracalnych, częściowo odwracalnych i nieodwracalnych
- rozumie znaczenie powiedzenia „najpierw pomyśl, potem zrób”
- dbałość o poprawną dykcją, czystą intonację i prawidłową artykulację
- rozwijanie inwencji twórczej