Krasnale

        • Zamierzenia

        • ZAMIERZENIA PROGRAMOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ


           

          Czego dziecko uczy się we wrześniu?

           

          Tydzień 1: Jestem w przedszkolu
           

           

          -bawi się zgodnie z innymi

          -wymienia imiona kolegów  i koleżanek

          -precyzyjnie rysuje po śladzie

          -chętnie ćwiczy

          -zna pomieszczenia przedszkola i pracowników

          - tworzy wypowiedzi wielozdaniowe

          -samodzielnie rysuje postać człowieka

          -stosuje zasady bezpieczeństwa

          -potrafi  odszukać swoją parę 

          -wymieni swoje zainteresowania

          -rysuje wg polecenia słownego

          -bawi się ze wszystkimi

          -rytmizuje tekst

          -dzieli wyrazy na sylaby

          -określa pierwszą głoskę

          -uważnie słucha wiersza

          -tworzy przyjazna atmosferę

          -pomaga innym

          -zachowuje właściwą postawę podczas  słuchania muzyki

          -reaguje na polecenia

          -zna zasady bezpiecznej zabawy na placu zabaw

          -chętnie bawi się z innymi

          -orientuje się co jest zdrowe

          -rysuje wg wzoru

          -stosuje zasady właściwego zachowania

          -rozpoznaje głos kolegi

          -dobiera się w pary wg koloru

          -reaguje na znaki mimiczne

          -zna i nazywa części ciała

          -ćwiczy zgodnie z poleceniem

          -stosuje zasady zabaw na sprzęcie ogrodowym

          - wie czym jest radość

          - potrafi namalować radosną osobę

          -nie niszczy zabawek

          -zna kąciki tematyczne

          -odnajduje wizytówkę z imieniem

          - uważnie słucha

          -śpiewa piosenkę „Moje przedszkole”

          -rysuje portret kolegi

          -zna kierunki rozmieszczenia na kartce

           

          Tydzień 2: Jestem bezpiecznym przedszkolakiem

          -rozpoznaje drzewa i krzewy

          -rozpoznaje po opisie słownym kolegę  z grupy

          -wypowiada prawidłowo dźwięki

          -jest spostrzegawcze

          -odgadywanie nazwy przedmiotu po opisie słownym

          -wypowiada się dłuższymi zdaniami

          -jest sprawne ruchowo

          -jest szybkie

          -słucha poleceń nauczyciela

          -nazywa emocje

          -rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem

          -bawi się zgodnie z własnymi zainteresowaniami

          -prawidłowo wypowiada dźwięki

          -bacznie obserwuje otoczenie

          -przestrzega zasad bezpieczeństwa

          -prawidłowo posługuje się przyborami do rysowania

          -prawidłowo wypowiada głoski

          -rozpoznaje dźwięki

          -samodzielnie wykonuje pracę

          -jest twórcze słownie

          -zna i nazywa rodzaje znaków drogowych

          -wypowiada się nt. przepisów ruchu drogowego 

          -wypowiada tekst w odpowiednim rytmie

          -stosuje zasady bezpieczeństwa

          -ocenia postepowanie

          -wie co to są przeciwieństwa

          -dzieli wyrazy na sylaby

          -liczy prawidłowo

          -zna znak graficzny cyfry 1

          -pisze cyfrę 1 po śladzie

          -reaguje szybko na sygnały 

          -sprząta po zabawie

          -zna znaki drogowe

          -rymuje wyrazy

          -poprawnie wykonuje ćwiczenia rytmiczne

          -umie pracować w zespole

          -jest sprawne manualnie

          -zachowuje się w sposób bezpieczny

          -słucha i wykonuje polecenia ruchowe

          -rysuje na określony temat

          -mówi umiarkowanym głosem

          -liczy wyrazy w zdaniu

          -precyzyjnie rysuje po  śladzie

          -zna numery alarmowe

          -rozpoznaje pojazdy uprzywilejowane

          -stosuje przepisy ruchu drogowego

          -klasyfikuje wg polecenia słownego

          -porównuje wielkość

          -wypowiada się pełnym zdaniem

          -umie dbać o zdrowie

          -precyzyjnie wycina i przykleja

          -zna właściwe nawyki żywieniowe

          -wyciąga wnioski

          -korzysta z zabawek nie wywołujący hałasu

          -ćwiczy wg polecenia słownego

          -tworzy dłuższe wypowiedzi

          Tydzień 3: Chcę być zdrowy

          -wie co jest zdrowe dla organizmu

          -odtwarza podane rytmy

          -reaguje na zmianę rytmu

          -zauważa zmiany w przyrodzie

          -liczy poprawnie

          -sprząta po skończonej zabawie

          -wyróżnia głoski w nagłosie

          -przelicza liczebnikami porządkowymi

          -pisze cyfrę 2 po śladzie

          -jest twórcze w układaniu obrazka z wełny

          -buduje dłuższe zdania

          -rysuje wg rytmu

          -zna instrumenty perkusyjne

          -rytmicznie gra na instrumentach

          -rytmicznie gra

          -nazywa instrumenty perkusyjne

          -precyzyjnie koloruje

          -sprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe

          -szanuje prawa innych w zabawie

          -bawi się cicho

          -poprawnie wykonuje ćwiczenia

          -rysuje na podany temat

          -prawidłowo wypowiada dźwięki

          -liczy wyrazy w zdaniu

          -opowiada treść obrazka

          -rysuje podobny obrazek 

          -wie co jest zdrowe

          -zna znak graficzny litery o O

          -wie co to jest samogłoska

          -wyróżnia głoski w nagłosie

          -samodzielnie wykonuje kukiełki

           

          Tydzień 4: Jesień w ogrodzie i sadzie

          -gra role wybrane przez siebie

          -rozpoznaje warzywa w ogródkach

          -prawidłowo wypowiada dźwięki

          -rozpoznaje samogłoski i spółgłoski

          -tworzy wypowiedzi na temat

          -rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę „O”

          -potrafi wypowiedzieć się nt. zdrowego odżywiania

          -wypowiada się pełnym zdaniem

          -tworzy muzykę do treści wiersza

          -jest odważne w czasie prezentacji

          -nazywa miejsce położenia

          -pisze precyzyjnie literę oO

          -układa rytm wg schematu

          -potrafi ułożyć zdanie

          -zna znak graficzny cyfry 3

          -pisze po śladzie cyfrę 3

          -jest zwinne, szybkie, sprawne

          -dba o właściwą postawę w czasie ćwiczeń

          -samodzielnie zakłada wyjściowy ubiór

          -rozpoznaje i nazywa owoce

          -przelicza poprawnie

          -kończy wyrazy

          -dzieli wyrazy na sylaby

          -dba o estetykę pracy

          -liczy sylaby w wyrazach

          -odgaduje zagadki i rysuje

          -potrafi wypowiedzieć się nt sposobu przygotowania przetworów

          -wymieni nazwy potrzebnych warzyw

          -rozpoznaje ptaki

          -prawidłowo przelicza