Biedronki

        • Zamierzenia

        •  

      •  

         

         

        ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C maj

        W GRUPIE BIEDRONKI

        I tydzień (5.05-9.05) Eko stylem życia

         

        OBSZAR FIZYCZNY

        systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych

        doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych, wykonywania prac plastyczno-technicznych, organizowania i sprzątania miejsca pracy

        doskonalenie samokontroli wykonywanego ruchu graficznego

        OBSZAR EMOCJONALNY

        kształtowanie postawy godzenia się z porażką czy przegraną, radości z sukcesów innych

        kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom oraz empatycznego stosunku do świata przyrody

        OBSZAR SPOŁECZNY

        doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych, wczuwania się w sytuację i odczucia danej osoby oraz dokonywania samooceny

        wdrażanie do przestrzegania zasad uczciwej rywalizacji podczas gier zespołowych, konkursów, zawodów sportowych oraz reguł w grach planszowych

        wdrażanie do podejmowania działań służących osiągnięciu wspólnego celu (zespołowe planowanie, realizowanie zadań, odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy)

        kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)

        kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy)

        OBSZAR POZNAWCZY

        doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń

        wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”

        kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter

        rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych

        doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji

        doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych

        kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania

        poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)

        poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologiczne i stosowanie rożnych form ochrony przyrody

         

        II tydzień : 12.05-16.05 Podróże po Europie

        OBSZAR FIZYCZNY

        wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu

        wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną, zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych

        OBSZAR EMOCJONALNY

        doskonalenie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną

        doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen odnoszących się do wartości drugiego człowieka niezależnie od jego statusu materialnego, wyglądu czy sprawności

        kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

        OBSZAR SPOŁECZNY

        doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole, odpowiedniego posługiwania się sztućcami podczas posiłków

        kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków

        kształtowanie umiejętności przygotowywania posiłków z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa

        kształtowanie postawy szacunku wobec odmienności i niepowtarzalności każdej osoby

        doskonalenie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

        OBSZAR POZNAWCZY

        wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych

        doskonalenie umiejętności ilustrowania zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną

        kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter

        kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć

        doskonalenie umiejętności opisywania obrazków, doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi

        poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich

        doskonalenie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni

         

        III tydzień : 19.05-23.05 Wiosenne barwy i dźwięki

        OBSZAR FIZYCZNY

        wdrażanie do podejmowania aktywności ruchowej

        doskonalenie koordynacji ruchowej

        kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania

        doskonalenie sprawności dłoni, kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego

        OBSZAR EMOCJONALNY

        rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych

        rozwijanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć

        doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji oraz wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie

        OBSZAR SPOŁECZNY

        wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy

        doskonalenie umiejętności współpracy z uwzględnieniem potrzeb wszystkich członków grupy

        doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników

        OBSZAR POZNAWCZY

        wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

        wzbudzanie zainteresowań czytelniczych

        kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, dopełniania

        doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania rytmów i przekładania ich na inne reprezentacje

        utrwalenie poznanych liter i cyfr

        kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat

        rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych

        poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych

        doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin

        poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką

        doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę

         

        IV tydzień: 26.05-30.05 W rodzinnym kręgu

        OBSZAR FIZYCZNY

        doskonalenie umiejętności sprawnego przebierania się, wiązania sznurowadeł

        doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole, sprzątania po posiłku

        wdrażanie do prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków

        doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych

        OBSZAR EMOCJONALNY

        kształtowanie umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby

        doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, wyrażania ich w akceptowany społecznie sposób

        kształtowanie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenia się z ich uczuciami i potrzebami

        OBSZAR SPOŁECZNY

        poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych

        • doskonalenie rozumienia obowiązków członków rodziny i konieczności ich wypełniania

        • kształtowanie postawy szacunku, życzliwości i tolerancji wobec osób w najbliższym otoczeniu, świadomości własnych praw oraz praw innych

        • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich zachowań

        • doskonalenie umiejętności wspierania rówieśników w sytuacjach, kiedy tego potrzebują

        • kształtowanie umiejętności zachowania w kontakcie z nieznajomym

        OBSZAR POZNAWCZY

        kształtowanie umiejętności tworzenia oraz czytania wyrazów zbudowanych z poznanych liter

        • doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy

        • doskonalenie umiejętności odtwarzania według wzoru oraz układania własnych kompozycji

        • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby, w tym rozumienia efektu przesunięcia i obrotu

        • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym

        • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary

        • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: „+”, „–”, „=”

        • poszerzanie wiedzy na temat zawodów